Impact degradatiedata ankerstangen Twentekanaal en Roggebotsluis op veiligheidsformat
De damwandconstructies die geplaatst zijn in de jaren 50, 60 en 70 van de vorige eeuw zijn door de jaren heen aangetast door corrosie. Deze…
De vraag naar het einde van de huidige levenscyclus van een nat kunstwerk kent technische, functionele en economische aspecten. We spreken dan ook wel van technische, functionele en economische levensduur. Bij deze kernvraag beperken we ons tot de technische en functionele restlevensduur. Hoe bepaal je deze restlevensduur? Met de kennisontwikkeling die gekoppeld is aan deze kernvraag ontwikkelen we een toolbox eindelevensduur met onder andere datasets, modellen, richtlijnen. We willen daarmee voorzien in een informatiebehoefte en in middelen waarmee de VenR-urgentie inzichtelijk gemaakt kan worden. Rijkswaterstaat gebruikt deze informatie voor het op- en bijstellen van hun jaarlijkse prognoserapport.
De damwandconstructies die geplaatst zijn in de jaren 50, 60 en 70 van de vorige eeuw zijn door de jaren heen aangetast door corrosie. Deze…
Een proefbelasting is een geavanceerde manier om de constructieve veiligheid van een constructie(onderdeel) te beoordelen. Het is daarmee ook een manier om een inschatting te…
Veel van de stalen damwandconstructies die als beschoeiingen langs vaarwegen of als onderdeel van natte kunstwerken geplaatst zijn in de jaren 50, 60 en 70…
Veel van de stalen damwandconstructies die als beschoeiingen langs vaarwegen of als onderdeel van natte kunstwerken geplaatst zijn in de jaren 50, 60 en 70…
Veel van de stalen damwandconstructies die als beschoeiingen langs vaarwegen of als onderdeel van natte kunstwerken geplaatst zijn in de jaren 50, 60 en 70…
De waterstand en bodemligging in een vaarweg bepalen mede de technische levensduur van een grondkerende constructie die de vaarweg begrenst. Als gevolg van extremere weerscondities,…
©2023 Kennisprogramma Natte Kunstwerken – Gebruikersvoorwaarden kennisbijdragen – Disclaimer – Privacyverklaring – Colofon